تب رانندگی و به آغوش کشیدن یک خودروی کراس اوور ، خودروسازان برجسته جهان را مجبور کرده است که هر ساله نمونه ای از این کلاس محبوب اتومبیل را در سبد خودروهای خود داشته باشند.

 

به گزارش ایسنا ، کراس اوورها در گذشته برای سفرهای مهیج جاده ای مورد استفاده قرار می گرفتند ، اما امروزه با تولید انواع لوکس ، بیشتر جوانان این اتومبیل ها را برای رانندگی در داخل شهر به سدان ترجیح می دهند. در سال های اخیر شرکت های بزرگ خودروسازی با طراحی و ساختارشکنی متفاوت سعی در جلب مشتری داشته اند. نیسان با تولید جوک بنیانگذار بخش جدیدی در صنعت خودرو شد. ظاهر نامتعارف و متنوع خودرو و نحوه استقبال از آن باعث شد سایر خودروسازان با چنین طرح هایی روبرو شوند. در این میان ، چند اتومبیل بیش از بقیه پرورش یافته اند: تویوتا با مدل CHR ، رنو با کپچر ، پژو با 2008 و سانگیانگ با تیوولی از جمله خودروهایی هستند که در کشورمان از شوخی های نیسان آشنا و قدرتمند به حساب می آیند.

 

نیسان در رقابت با آسیایی های درجه یک شوخی می کند!

 

آنچه در ابتدا با نیسان یک شوخی است تخیل و زمان پخش متفاوت آن هم جنبه مثبت و هم انتقادی دارد. البته طرفداران این خودرو به دلیل بسیار خوب قطعاً از وزن بیشتری برخوردار هستند. نیسان جوک ها را در سه نوع Skypack ، Sport و Platinum با اختلاف قدرت موتور و گزینه های مختلف معرفی کرد. نیسان جوک از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است.

 

کابین اسپرت این خودرو با شباهت بسیار زیاد آن به موتورهای رالی ، از هیجان و سرعت سرریز است. نیسان تقریباً بیشتر گزینه های اتومبیل لوکس مانند کروز کنترل ، دوربین دید عقب و سنسورهای مختلف هشدار دهنده نقطه کور را که بین خطوط لبه و سقف Panorauma حرکت می کنند برای شوخی در نظر گرفته است. از نظر ایمنی ، نیسان یک شوخی 5 ستاره از موسسه Euro NCAP دریافت کرد که نشان دهنده سطح بالای ایمنی آن است.

 

جوک در تیپ های Skypack و Platinum دارای یک موتور 1.6 لیتری با قدرت 117 اسب بخار قدرت است و در نسخه اسپرت با یک موتور 1.6 لیتری 190 اسب بخار قدرت ارائه می دهد که قابل مقایسه نیست. اگر سوال در مورد طراحی ظاهری را با سلیقه در نظر بگیریم ، قیمت بالای و محدود بودن خدمات پس از این خودرو در ایران را می توان از نقاط ضعف آن دانست. از طرف دیگر ، خودروساز ژاپنی تویوتا با نیسان جوک وارد رقابت با CHR شده است. تویوتا CHR علی رغم شباهت های زیادی که با شکل طراحی نیسان جوک دارد ، خودروی زیبایی به نظر می رسد. مانند سایر محصولات تویوتا ، کیفیت مواد و عملکرد فنی نکته مهم و مثبت Toyota CHR است.

 

لیست کاملی از گزینه ها و سنسورهای مختلف این خودرو ، از جمله سیستم پیشگیری از تصادف با رادار موج کوتاه ، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و کنترل خودکار در سرپایی و سربالایی نمونه هایی است که در نیسان جوک یافت نمی شود. در قلب تویوتا CHR یک موتور 1.2 لیتری 115 اسب بخاری و یک موتور هیبریدی 122 اسب بخاری وجود دارد که می تواند ضعیف تر از موتور نیسان جوک باشد ، اما تویوتا با یک نمونه اولیه هیبریدی از ماشین جک پات را چرخانده است.

 

عیب تویوتا CHR قیمت بسیار بالای خودرو است که حتی از نیسان جوک نیز گران خواهد بود. اما در کنار این دو آسیایی پر سر و صدا ، ما یک خودروساز کره ای را داریم که با کراس اوور هاچ بک خود یک رقیب بزرگ است. سانگ یانگ تیوولی یک ماشین جمع و جور محبوب است که شاید طراحی خاصی متفاوت از شوخی های CHR و نیسان نداشته باشد اما در کلاس خود یک ماشین زیبا و متفاوت است. تقریباً بیشتر گزینه های لوکس رفاه اتومبیل در Tivoli نیز دیده می شود و از این نظر ، در مقایسه با رقبا چندان نتیجه نمی گیرد. پیشرانه 1.6 لیتری با قدرت 128 اسب بخار و شتاب خوب از طریق بدنه تیوولی نوید یک ماشین قدرتمند و تیز را می دهد. تنها نقطه ضعف سنگیانگ تیوولی ارتفاع کم ماشین از سطح زمین است. اما دست برنده این خودرو قیمت مناسب آن است که باعث رونق آن در بازار خودرو شده و با نیسان جوک و تویوتا CHR که قیمت های نجومی دارند رقابت می کند.

 

با اروپایی های شناخته شده رقابت کنید

 

در زیر ، وقتی چندین نمونه از شوخی های نیسان در دیوار تهران و سایر وب سایت های و خودرو را بررسی می کنیم ، در این کلاس اتومبیل نام های اروپایی نیز پیدا می کنیم. رنو کپچر و پژو 2008 از رقبای اروپایی و شناخته شده نیسان جوک هستند. در بحث ظاهر ، این دو خودرو قطعاً در برابر ظرافت و طراحی خاص نیسان جوک حرفی برای گفتن ندارند. رنو کپچر از گزینه های رفاهی چیزی کم ندارد و بیشتر گزینه های این کلاس از وسایل نقلیه برای همین منظور طراحی شده اند.

 

اما نکته قابل توجه در مورد این خودرو ، صرفه جویی در مصرف سوخت بسیار خوب و کیفیت ساخت آن است. موتور e خودرو با حجم 1.2 لیتر قدرت 120 اسب بخار دارد. از معایب رنو کپچر استفاده از مواد پایین در کابین است که در مقایسه با کیفیت مواد نیسان ضعف بزرگی محسوب می شود. بر خلاف پژو 2008 ، نیسان جوک دیگر رقیب فرانسوی ، نیسان جوک با طراحی زیبا و کاملاً شبیه آن ، اگر پژو در تجهیز گزینه های رفاهی خودرو کمی عملی تر بود ، می توانست رقیب سرسخت نیسان جوک باشد. پژو 2008 مجهز به موتور 1.6 لیتری با قدرت 163 اسب بخار است که نکته مهمی است. نقطه قوت پژو 2008 قیمت مناسب آن در مقایسه با نیسان جوک ، مصرف سوخت کم و شتاب بسیار خوب خودرو است اما این خودروی زیبا در بحث گزینه های رفاهی در مقابل شوخی های نیسان حرفی برای گفتن ندارد.

 

قیمت ماشین در سایت دیوار


و خودرو نیسان ,خودرو ,موتور ,گزینه ,تویوتا ,شوخی , خودرو ,بیشتر گزینه ,حرفی برای ,برای گفتن ,مصرف سوخت ,تقریباً بیشتر گزینه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

۩ شگفتی ساز ۩ آموزش و کار مجازی بهترین ربات دوستیابی و چت تلگرام مرجع سوالات متداول نمایندگی یخچال مجیک در مشهد الان خرید کن اندیشه های آزاد english sadi 4 روش اصلاح ژنتیک کبوتر پلاکی و کبوتر زینتی خرید اینترنتی معرفی بهترین سایت های ایران